Cyfryzacja w pracy – a czynności zawodowe
Natłok funkcjonalności w oprogramowaniach wdrażanych w firmach czasami powoduje brak optymalnego wykorzystywania tych funkcji.
A dlaczego – ponieważ wymaga zmiany w zakresie obowiązków osób, które wykonywały określone czynności. Niby wszyscy się cieszą, że komputery, że ułatwianie życia i pracy, ale wdrażając w swoim życiu kilka systemów nigdy nie spotkałam się z sytuacją, że po wdrożeniu przychodzi Pracownik, czy Współpracownik i mówi słuchaj po wdrożeniu programu mam pracy dużo mniej o jakieś 3 h dziennie i w związku z tym mogę robić coś innego.
Natomiast w drugą stronę: jeśli w nowym oprogramowaniu brakuje opcji, która wcześniej była – to już tragedia. Zarzutom nie ma końca. Potem, po jakimś czasie oswojenia się, nie ma już ochoty na powrót do starego.
Pytanie, które stawiam w tym miejscu, jest następujące: co zrobić, aby te procesy przejść z korzyścią dla wszystkich uczestników?